maandag 31 januari 2011

Let it Loose les 6: gesso


Les 6 bij Let it Loose is leren werken met gesso.
Ik heb eerst een embossing met de cuttlebug gedaan van bomen(Tim Holtz)
 ( moeilijk te zien door de scan)
Daarna een laagje gesso aangebracht en hierin vleermuizen, spinnen, blaadjes, maan en kat gedrukt.
Daarover heen weer een laagje gesso gesmeerd(niet meer over de embosste bomen, omdat ik dan het reliëf kwijt zou raken)
 Omdat de blaadjes niet goed vast bleven zitten in de gesso heb ik er een dotje lijm onder gedaan.
Geheel goed laten drogen en toen met lyra aquarelkrijtjes de bomen, blaadjes, vleermuizen, spinnen en kat kleur gegeven. Dit uitgeveegd met een babydoekje om de strepen kwijt te raken.
Overige witte gessodelen ingekleurd met diverse kleuren distressinkt.
 Nu nog nadenken over een passende tekst. Dat was het moeilijkste gedeelte van deze les.
Ik vond op internet een kinderversje over bang zijn...die tekst heb ik over de bosgrond geschreven en via de rechterkant naar de maan omhoog gebracht:
 Ik vond dit een heel leuke les. En ik vind werken met gesso sowieso altijd leuk.
Dit was een keer totaal anders als ik gewend ben, maar daardoor wel heel leuk om te doen.

3 opmerkingen:

Petra Tillmann zei

Ik vind je pagina erg geslaagd!

Willy de Bruijne zei

't is weer een beauty!

Riet Harikini zei

Heel slim, ga ik ook eens doen want het ziet er erg mooie uit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...